De ce promovarea pe Facebook nu e eficienta fara buget

Toti antreprenorii isi doresc sa obtina vanzari cu un efort minim, preferabil fara buget. Aceasta dorinta este de inteles, dar devine clar ca nu are cum sa se indeplineasca, atunci cand incepem sa intelegem cum functioneaza Facebook si ca promovarea organica nu este suficienta pentru a genera vanzari, din pacate.

Daca incepem sa cunoastem putin algoritmul Facebook, vom afla ca o postare de pe o pagina ajunge la doar 5% dintre fanii paginii. Deci daca ai 10.000 de Like-uri la pagina, vor vedea postarile doar 500 de persoane. Daca pagina este creata recent si are doar cateva sute de like-uri, procentul celor care vad postarile va fi mai mare, ajungand in unele cazuri pana la 30%. Dar cu cat pagina crește, cu atat numarul celor care vad postările scade, astfel incat daca ajungi sa ai o pagina cu 100.000 de like-uri, un procent de doar 3-5% dintre cei care au dat like paginii iti vor vedea postarile.

De ce promovarea pe Facebook nu e eficienta fara buget

Sa zicem ca ai un business care vinde pantofi. Tu ai fi de acord sa dai pantofii tai gratis oamenilor care trec pe strada? Nu, pentru ca ai de platit chirie, utilitati si angajati, apoi vrei sa iti mai ramana si tie profit, e de inteles.

Tot asa, nici Facebook nu vrea sa isi vanda serviciile gratis. Persoanele fizice le primesc (oare?) gratis, in schimbul datelor personale pe care le pun la dispozitia platformei, iar firmele platesc pentru vizibilitate, interactiuni, trafic si vanzari.

Exista anumite tertipuri pentru a da avant unei postari: iti rogi cunoscutii sa dea like si sa lase comentarii, o distribui in grupuri…le-am vazut pe toate. Ele pot creste procentul persoanelor care iti vad postarea cu aproximativ 1%. Dar nu este nici pe departe suficient.

Asadar, fara buget de promovare, sansele de a ajunge la potentiali clienti pe Facebook sunt minime. Nu spunem inexistente, poate mai exista si minuni! 🙂

Ce buget imi asigura vanzari pe Facebook?

Am intalnit aceasta intrebare si vom raspunde la ea (si) aici:

Niciun buget nu iti garanteaza vanzari pe Facebook. Bugetul te ajuta sa ajungi la potentiali clienti prin intermediul campaniilor Facebook Ads, iar mai departe totul depinde de calitatea postarii, mesajul transmis, targetarea campaniei si nu in ultimul rand, functionalitatea site-lui pe care se face conversia.

Vrei sa incepi promovarea eficienta pe Facebook?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *